Pilates

Pilates is een methode van training en beweging ontworpen om het lichaam te stretchen, versterken en balanceren. Het is een systematische training van specifieke oefeningen gecombineerd met daarnaast de focus op ademhalingspatronen.

Voordelen van Pilates zijn een verbeterde longcapaciteit, kracht -en flexibiliteit in Core en Rug.

 

Binnen Pilates werken we met vier onderdelen:

  • De Mat

  • De Reformer

  • De Chair

  • De Barrel

 

Pilates Mat

Op de mat worden oefeningen uitgevoerd in een vaste order. De trainingen variëren van een basis tot uitgebouwde gevorderde oefeningen.

 

Pilates Reformer

De Reformer is een wagen die werkt vanuit ‘springs’ (veren). Zo kun je met oefeningen nog dieper in je kracht komen en kun je aanvullend op de Pilates Mat oefeningen gerichter en specifieker werken aan bepaalde aandachtspunten. De Reformer heeft ook een vaste volgorde waarin je jezelf vanuit basis tot gevorderde kunt trainen en uitdagen.

 

Pilates Chair

Chairsessies worden meestal gebruikt na een Mat -en/of Reformer sessie voor het verbeteren van je kracht en stabiliteit. Zo kun je werken aan disbalans in je lichaam, het verfijnen van bewegingen en daarnaast geeft het extra uitdaging en variatie.

 

Pilates Barrel

De Barrel wordt gebruikt om lengte in je rug te creëren, het verbeteren van je algehele houding en flexibiliteitsverbetering van de heupen.

 

PPS – Peak Pilatessystem Sessie

Progressieve systematische serie van drie delen waarin oefeningen van de Mat, Cadillac en Reformer zijn geïntegreerd. Hierbij werk je een deel op de Mat, een deel op de Reformer en een deel op de Cadillac. Aanvullend aan deze sessie kun je nog variëren met de Chair en/of Barrel.

gewichten